The Independent Learning Association Conference 2012 (ILAC 2012) will be held in Wellington, New Zealand, from August 30th   to september 2nd, 2012.

LAC is an international conference for passionate teachers, learners, and researchers in the field of independent learning and the theme for 2012 is "Autonomy in a Networked World, Te Tū Motuhake i te Ao Kōtuitui”.  The conference sub-themes are intended to capture dimensions of the relationship between the personal, social and cultural identity of the learner, the self and the ‘other’ as agents of learning, the learning environment, and the role of assessment for the autonomous learner.

The 5th  International Independent Learning Association Conference will run from August 30th  to September 2nd, 2012, in Victoria University of Wellington, New Zealand.

The Conference Committee welcome proposals for workshops, papers, colloquia, language fair, swap shop and poster sessions.

The conference website www.ila.net.nz has just been launched, providing full details about the conference.

Mayo - Agosto 2011
Notas 1 2

Ceremonia de entrega de diplomas para la 6ª. Generación del Diplomado Formación de Asesores de Centros de Autoacceso de Lenguas

El pasado lunes 28 de marzo en las instalaciones del Centro de Enseñanza de Lenguas Extranjeras, recibieron sus diplomas y constancias los veintitrés participantes del Diplomado Formación de asesores de centros de autoacceso de lenguas extranjeras de 5 instituciones de educación superior y media superior. En la ceremonia encabezada por Dra. Alina Signoret, directora del CELE, la nueva asesora Lic. Isabella Llamas Hubner, profesora de la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco y la tutora Rosario Aragón, se reafirmó el compromiso de esta dependencia para fomentar la actualización y formación en aprendizaje autodirigido además que se resaltó la importancia de que todos los asesores egresados participen activamente en proyectos que impacten favorablemente en sus instituciones de enseñanza de lenguas.

Con esta generación, suman ahora 210 asesores que han finalizado este Diplomado en línea además de que iniciaron 27 participantes en la emisión 2011.

Desde aquí extendemos un amplio reconocimiento y felicitación a:

1. Grisel Barrera Del Angel - ENP N° 5, UNAM
  2. Adela Beatriz Escobar Cristiani - CCH Sur, UNAM
  3. Maria Francesca Frey -CELE - UNAM
  4. Luis Daniel González Espejel - CCH Vallejo, UNAM
  5. Christian del Carmen Hernández Márquez -ENP N° 3, UNAM
  6. Rosa María Hernández Rojas - ENP N° 3, UNAM
  7. Eduardo Meléndez Guzmán - CENLEX, IPN
  8. Victoria Nistor -CELE, UNAM
  9. Fernando Castellanos Ramírez - ENP N°4, UNAM
  10. María de los Ángeles Cervantes Amador - CELE, UNAM
  11. Mario Cruz Camargo - CECYT No 4 IPN